New York, New York

9 augustus 2017 - Nampa, Idaho, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Hier is ie dan, mijn eerste blog van mijn avontuur. Laten we maar bij het begin beginnen. Foto's zijn te vinden onder het kopje foto's.

Het starte natuurlijk als elk ander internationaal avontuur op Schiphol. Het afscheid was opzich wel moeilijk maar ging erg goed. Ik vloog met een groep van 22 nederlanders die ook allemaal naar Amerika gingen voor high school, dus vrienden maken was niet zo moeilijk. De hele groep had eerst Oriëntatie in New York dus vlogen we naar Newark. De vlucht naar Frankfurt ging prima maar de bijna gemiste vlucht naar Newark was verschrikkelijk, vanwege onweer in New York moesten we eerst landen op JFK, daar 4 uur wachten en dan toch door naar Newark. De aankomsttijd ging van 3 uur s'middags naar uiteindelijk 9 uur s'avonds. Toen we eindelijk in het hotel aankwamen was iedereen erg moe dus gingen we eten en slapen. Het verblijf in het hotel was erg leuk en gezellig want  de groep was al echt een groep geworden in het vliegtuig.

De volgende dag begon met ontbijt in het hotel en daarna de bus in naar Manhattan. Het was erg druk op de weg maar uiteindelijk kwamen we aan bij onze eerste highlight; Central Park, waar onze gids (Gideon) op ons stond te wachten. Na een wandeling in Central Park langs sommige highlights zoals John Lennon's strawberryfield, dé fontein en het allice in wonderland standbeeld stapte we de bus weer in om naar (volgens Gideon) de twee mooiste gebouwen in NY te gaan. Grand Central Terminal en het Chrysler Building. Daarna hebben we onze lunches opgehaald en hebben we geluncht in Lincoln Park. Na de lunch reden we naar een soort park op een oude spoorlijn, hier kon je erg mooi over de stad kijken. Aan het einde van het park werden we weer opgehaald en gingen we naar het wereldberoemde shoping center Macy's, waar je overigens een erg goed uitzicht had op het Empire State Building en de Maddison Square Garden. De dag zou eindigen bij Times Square waar we gegeten hebben bij het Hard Rock Café en daarna vrij tijd hadden. Ik vond Times Square een hele leuke plek om heen te gaan. Het voldeed zeker aan de verwachtingen. Toen we terug kwamen in het hotel waren we wederom heel moe dus gingen we maar slapen.

Op dag twee begonnen we met het 9/11 Memorial, een heel mooi monument met diepe betekenis. Daarna liepen we naar Century21, een groot outlet warenhuis. Na wat shoping time hier gingen we verder langs Wall Street naar de haven om een boottocht langs het vrijheidsbeeld en de Brooklyn Bridge te maken. Toen we weer veilig aan wal stonden was het tijd om over de Brooklyn Bridge te lopen en mooie foto's te maken. Aan de andere kant, dus in Brooklyn werden we opgehaald door de bus om verder te reizen naar een van de oudste pretparken ter wereld, Coney Island. Hier zijn sommige van ons in de Cyclone geweest, de oudste nog werkende achtbaan. Na de Cyclone gingen we naar de wereldberoemde Coney Island freakshow, een zeer vreemde, typisch Amerikaanse en aparte sensatie. We bleven nog een tijdje in Brooklyn om pizza (voor zover dat pizza mag heten) te eten. Na het eten was het tijd voor de laatste highlight, Top of the Rock, een prachtig panorama dek. Hier kregen we een mooi uitzicht over Manhattan en heb ik leuke foto's kunnen maken. Toen we weer terug waren in het hotel was het al bijna 12 uur s'nachts. De shuttle zou om 4 uur al klaar staan dus besloten ik en mijn kamergenoten niet te slapen zodat we in het vliegtuig konden slapen. Dit was niet een heel goed plan want ik was redelijk moe en kon niet zo goed slapen tijdens mijn vlucht via Chicago naar Boise Idaho.

Toen ik aankwam op Boise airport kon ik mijn gastgezin al erg vlot vinden. De jongens hadden een leuk bordje voor me gemaakt die nu op mijn kamer hangt. We gingen vanuit het vliegveld naar Cosco's, een super grote supermarkt met alles er op en er aan. Toen we thuis kwamen heb ik mijn koffer uitgepakt en heb ik football gespeeld met de jongens. In de avond gingen we met z'n allen Hyeonsu op halen, hij is mijn Koreaanse gastbroer. In het begin sprak hij niet heel goed engels maar het word met de dag beter.

Tussen de dag dat ik aankwam heb ik nog niet heel veel gedaan, vooral gewoon geholpen in het huishouden en Hyeonsu en ik zijn met Ricki (gastmoeder) naar de YMCA gegaan want zij werkt daar. En ja het is de YMCA van het liedje, het is een soort community center waar je kunt sporten. Vandaag hebben we de school gezien. We gingen daar heen omdat we moest vakken kiezen. Ik heb gekozen voor de vakken:  Us History, college Physics, visual arts, architecture, english en statistics. Hyeonsu en ik gaan allebei naar Liberty Charter High in Nampa. Maandag begint school en ik zal na mijn eerste schoolweek weer een blog schrijven.

Dat is het voor nu,
Tot de volgende blog

1. Pappa en mamma:
    11 augustus 2017
    Super Luuk, wat een leuk verhaal en mooie foto's. Horen we toch net even meer. We kijken al uit naar je volgende blog. Dikke knuffel van ons uit Zwitserland.