Dagelijks leven en homecoming

5 oktober 2017 - Nampa, Idaho, Verenigde Staten

Hallo allemaal, Na een paar weken is hier de volgende editie van mijn blog. Deze keer zal het vooral over mijn dagelijkse leven gaan. De laatste keer dat ik mijn blog schreef was ongeveer 5 weekjes terug, dus het is zeker weer tijd voor een nieuwe editie.

In de afgelopen 5 weken is mijn leven hier echt al gesetteld. Mijn dagelijks leven voelt al heel normaal aan. Ik begin de dag om 6 uur s'morgens wat redelijk vroeg is om eerlijk te zijn. Als ik uit mijn bed kom ga ik naar beneden, eet ik serial en kijk op mijn telefoon naar het nieuws van de wereld. Na het ontbijt maak ik mij klaar voor school. Daarna lopen Hyeonsu en ik naar de schoolbus stop en worden we daar opgehaald door de schoolbus. Ik vind de schoolbus wel leuk omdat ik vaak praat met twee andere exchange students, Romain uit Frankrijk en Samuel uit Spanje. Ik kan goed met hun opschieten.

Als ik op school aankom ga ik eerst naar mijn kluisje en stop daar boeken in die ik nog niet nodig heb, mijn telefoon en mijn jas. Ja ik heb mijn jas nodig want het kan zeer koud zijn in de ochtend. Als ik alles in mijn kluisje heb gestopt sign ik up voor de lunch zodat ik zeker weten lunch krijg in de middag. Dan loop ik naar mijn eerste les uur die om 7:30 begint. Ik moet nog best wel een eindje lopen om daar te komen want die les is in Victory High School. Victory is een high school die ongeveer 200 meter van Liberty af ligt. De scholen werken samen maar ik zie het meer als dezelfde school. Vraag me niet waarom het twee aparte scholen zijn want ik heb geen idee waarom het niet gewoon 1 school is. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik probeer te zeggen haha.

Mijn eerste les van de dag is US history, dit is een redelijk saaie les want eigenlijk is het aantekeningen nemen voor een uur. Ik vond het wel grappig om te zien dat hier geschiedenis vanuit het Amerikaanse perspectief word gegeven wat eigenlijk ook wel logisch is. We hebben het nu over the Revolution, denk aan mensen als George Washington. De eerste toetsen van dit vak bevielen mij heel goed want we mochten onze aantekeningen bij de toets houden en gelukkig had ik mijn aantekeningen goed bijgehouden in de les. De cijfers waren dus ook een A en een B+. Mijn lerares, miss Dodge, is wel aardig.

Na mijn eerste les uur komt de hele school samen voor anouncements, hier worden alle belangrijke dingen voor leerlingen besproken. Het is erg grappig want de announcements beginnen met de hand op het hart en het eren van de vlag. Na de announcements begint mijn tweede lesuur wederom in Victory namelijk Physics. Physics word gegeven door Mr Eschelman, een hele oude man die erg traag praat. Ik vind hem wel heel leuk want hij is toch erg grappig en kan goed lesgeven. Natuurkunde word hier uit een meer theoretisch punt gegeven ten opzichte van het wiskundige punt zoals het ik het gewend ben. Dit vind ik op zich wel jammer maar het maakt de toetsen die altijd multiple choice zijn wel makkelijker. Tot nu toe is Physics zeer goed te doen.

Het derde les uur heb ik in Liberty. Dit is art, een zeer leuke les maar dat komt meer omdat het meer gezellig is. Desondanks dat ben ik wel productief in de les. Mijn laatste project was een tijger en die was erg goed gelukt. Helaas kan ik er nog geen foto van maken omdat ik geen telefoon mag hebben op school. Na art heb ik mijn leukste les van de dag, Architecture. Deze les word gegeven in het computer lokaal. We werken met een computer programma genaamd sketchup. Hierin kun je bijna alles wat je wilt bouwen ontwerpen in 3D. We zijn nu bezig met een garage huis van 24ft bij 24ft, een heel leuk project. Dit is zeker de leukste les die ik heb.

Na Architecture heb ik lunch, dit is typisch amerikaans met een dienblad en wat de potschaft. De lunch is niet heel lekker maar het is prima te eten. Ik lunch altijd met een groep van 10 jongens en het is altijd heel gezellig tijdens de lunch.

Na de lunch heb ik Engels. Ik heb een leuke leraar voor engels maar het vak zelf is niet heel interessant. Het is vooral lastig dat we redelijk oud engels lezen, dus dat is erg moeilijk te begrijpen. Ik ben overigens wel de enige exchange student van de school die geen bijles in engels nodig heeft.

Mijn laatste les van de dag is Stats of in het Nederlands statistieken dus een vorm van wiskunde. Ik heb hier wederom Mr Eschelman voor en om eerlijk te zijn is het vaak redelijk moeilijk om wakker te blijven tijdens deze les. Ik vind stats de minst leuke klas van de dag maar ik ben er wel redelijk goed in. Voor al mijn vakken sta ik gemiddeld een A behalve voor engels daar heb ik een B. Kortom het gaat dus goed met mijn academische prestaties. Ik heb dus in totaal 6 vakken en elke dag het zelfde, wat redelijk raar maar ook wel lekker is.

Als de laatste les voorbei is ga ik naar mijn kluisje, pak ik mijn spullen die ik nodig heb en ga ik naar huis met de schoolbus. Als ik thuis kom laat ik de hond uit en daarna eet ik wat. De hond raakt al heel gehecht aan mij. In de middag maak ik mijn huiswerk en in de avond is er altijd wat te doen. Ik heb drie keer in de week open gym. Open gym is eigenlijk gewoon een basketbal training. Ik ga hier dan heen met Daniel een jongen uit mijn klas die ook basketbal speelt. Hij is al een hele goede vriend van mij geworden. Als er geen open gym is dan komt dat omdat er volleybal wedstrijden zijn. De volleybal wedstrijden zijn altijd heel erg leuk. Er is echt schoolspirit tijdens die wedstrijden. Afgelopen week was de wedstrijd Liberty vs Victory, de rivaliteit tussen de scholen was heel leuk en de wedstrijd, die gewonnen werd, was echt onbeschrijfelijk. Ik was echt een beetje de cheerleader want Daniel en ik starte alle chants als Patriot Power ๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป en Lets go Liberty Lets go๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ‘๐Ÿป. De bijnaam van de school is de patriots.

In de weekendend gaan Hyeonsu en ik meestal op vrijdag avond afspreken met vrienden van school. Op zaterdag morgen zijn er american football wedstrijden van onze broertjes. Max en Daniel (niet daniel van school) spelen flag football, dat is american football zonder tackelen, ze hebben dus een soort van vlaggetjes om hun middel en als die er af getrokken worden zijn ze dus 'getackeld'. Afgelopen weekend mocht ik de downs bijhouden, een soort scheids dus. Een echte Amerikaanse experience. Na de football wedstrijden gaan we meestal naar cost-co een super grote supermarkt. Als we thuis komen doen we leuk dingen met het gezin en in de avond gaan we of met vrienden afspreken of met het gezin een film kijken. Op zondag morgen gaan we soms naar de kerk (niet echt mijn ding maar ik ga wel mee) en daarna het huis schoonmaken en de was doen. Voor de rest is sunday funday dus doen we leuke dingen met het gezin zoals frisbee golf, een erg leuk spel maar ik ben er redelijk slecht in.

Afgelopen weekend was heel erg druk omdat ik naar homecoming was gegaan. Op mijn school hebben ze geen homecoming maar gelukkig had ik op de orientatie van het programma een heel erg leuk frans meisje leren kennen die naar Skyview High school gaat in Nampa. Ze heet Jaya en komt uit Bordeaux.Homecoming is een soort feest wat te maken heeft met het terugkeren van het football seizoen. Op vrijdag ben ik dus met haar naar de football wedstrijd geweest en op zaterdag naar het feest. Dit was een zeer geslaagd weekend.

Nou dat was hem weer voor nu, ik ben nu een vakantie van 2,5 weken dus er zal een nieuwe blog aankomen. Ik heb het echt onwijs naar mijn zin hierย en kan heel goed opschieten met mijn gastgezin, het leven gaat al veel te snel want er is altijd iets te doen. Ik mis de iedereen thuis natuurlijk ook wel maar ik heb zeker geen heimwee.

Groetjes,

Luuk

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf โ‚ฌ 21,95.
reisdrukker.nl

Fotoโ€™s

1. Jolanda Cuny:
    5 oktober 2017
    Hoi Luuk, wat een leuk verhaal! Krijg zo een goed beeld hoe jouw leventje er in de States uitziet! Veel succes en plezier verder! Groetjes!
  2. Opa en Oma de Goede:
    6 oktober 2017
    Hallo
    Wat weer een fijn verhaal over jouw leven in de States.
    we hopen dat alles goed blijft gaan en wensen je nog veel
    plezier, wijsheid en geluk. Met ons gaat het redelijk.
    Hartelijke groeten Opa en Oma de Goeden
  3. Sigrid:
    6 oktober 2017
    Top Luuk! Lekker om te lezen. Nu eerder dan 5 erken 1aub ๐Ÿ˜
  4. Casper van den Broek:
    11 oktober 2017
    Hoi Luuk,

Mooi verhaal. Wat ik zelf het leukste vind, dat jullie een hond hebben en dat je zo goed met hem/haar kunt opschieten.
    Hier gaat alles goed.

Tot snel,

Casper
  5. Hannelore:
    14 oktober 2017
    Hoi Luuk,
    Wat leuk om te lezen hoe jouw dagelijks leven er uit ziet, zoals je het schrijft zie ik het helemaal voor mij! Geniet en blijf vooral schrijven want ik vind het leuk om zo af en toe wat van je te horen.
    Hug van ons uit Wognum