Eerste week school en eclipse

22 augustus 2017 - Nampa, Idaho, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

In deze editie van mijn blog ga ik het hebben over mijn eerste week op Liberty Charter High School.

De week begon zoals elke schooldag begint met vroeg opstaan. School hier begint al om half 8 dus gingen we vroeg uit de veren. Vooral Hyeonsu of Chopstick zoals we hem noemen heeft moeite met het vroeg wakker worden. De eerste dag werden we naar school gebracht door Ivan die daarna doorging naar zijn werk. Toen we aankwamen op school kwamen we gelukkig allebei bij het lokaal uit waar we moesten zijn. Mijn eerste les was US History, waar we over de verlichting gingen hebben. Dit natuurlijk uit een ander perspectief dan ik gewend ben. In de eerste les werd al duidelijk dat iedereen in Amerika moeite heeft met mijn achternaam. Het hielp ook zeker niet dat er door een typefout eerst overal de Doede stond (is al bijgewerkt). Maar goed US history ging vrijwel vlekkeloos.

Na het eerste les uur hadden we annoucements, erg grappig want het begint zoals het typische Amerikaanse beeld met het prijzige van de vlag. Na de anoucements was er oriëntatie, hier ging ik echter wel de mist in omdat ik bij de verkeerde oriëntatie uitkwam maar dat was niet super erg. De rest van de dag verliep heel goed. In de middag gingen we naar de nieuwe Spiderman film en Smash Burger (grote hamburgers) omdat Max 7 jaar was geworden. Op dinsdag gingen we naar school met de schoolbus. Ja die gele die je altijd in de film ziet. Een hele leuke ervaring om daar in te zitten. De rest van de week verliep redelijk rustig. Vooral veel nieuwe mensen leren kennen en gewend raken aan de school. Ook hadden we schoolfoto met een grappige fotograaf die me daadwerkelijk liet lachen, persoonlijk vind ik het een hele goede foto.

In het weekend gingen we veel leuke dingen doen. Vrijdag avond zijn we wezen zwemmen met het gezin. Zaterdag eerst naar Wallmart geweest, een heeeele grote winkel, en daarna vooral leuke dingen rond het huis gedaan. En op zondag gingen we wandelen en klimmen bij Jump Creek (een canyon met een watervalletje) en daarna eten bij Buffalo Wild Wings (een sportsbar). Dit was een hele leuke dag vol activiteit.

Maandag 21 augustus was een speciale dag, want zoals de meesten wel weten was er een total Eclipse. The great american solar eclipse. Een ones in a lifetime experience waar de maan de zon blokkeerde. Het was heel mooi om te zien dat het bijna helemaal donker werd en dat alles helemaal stil werd. We konden de eclipse mooi bekijken want de school had brilletjes voor ons geregeld. Ik ben heel blij dat dit precies gebeurde als ik in de US ben.

Nou dit was het wel voor deze keer.
Tot de volgende blog,

Luuk

1. Mirjam schreuder:
    23 augustus 2017
    Wat een mooie belevenissen Luuk, Ik lees het met veel plezier!
  2. Casper van den Broek:
    23 augustus 2017
    Hoi Luuk,
    Wat kan jij fantastisch schrijven, dat mag ik toch wel even zeggen als journalist. Hier in Nederland begint het gewone leven weer na de vakantie. Waarschijnlijk heb je al gehoord dat Youri naar Rotterdam gaat. Vandaag heeft hij zijn handtekening gezet voor een kamer. Net als voor jouw vader en moeder wordt het voor ons hier in Baarn wel even wennen. Blijf vooral schrijven over je Amerikaanse avonturen.
  3. Judy van de Pas-Lens:
    13 september 2017
    Hoi Luuk,
    Wat een leuke stukjes heb je al geschreven van je bijzondere belevenissen en ik ga je zeker volgen.